Agata Serafin, Monika Warda, Blogi jako nowa forma komunikacji


Agata Serafin, Monika Warda

Blogi jako nowa forma komunikacji

Abstrakt:

Wideoartykuł przedstawia fenomen blogów jako nowej formy komunikacji – rozumianej szeroko, a więc: prezentacji własnych poglądów, życia codziennego, reklamy, edukacji i nauki. Autorki ukazują historię blogosfery i jej dzień dzisiejszy. Pokazują transformację tego medium – na tle rozwoju Internetu (Web 1.0 i Web 2.0). Przedstawiają różne rodzaje blogów – skupiając się na dwóch gatunkach, czyli: fotoblogach i wiedeoblogach.  Argumentują, że blogi tekstualne tak popularne na przełomie wieków tracą swoje znaczenie. Prezentują również najpopularniejsze blogi: Twitter i Instagram.

Bibliografia:

  1. Amatorska twórczość literacka publikowana w formie blogów w opinii studentów, „Edukacja Medialna” 2003, nr 4, s. 27-29.
  2. Bralczyk Jerzy, Prowadzę blog, nie bloga, rozm. przepr. Maria Aulich, „Głos Nauczycielski” 2011, nr 42, s. 6.
  3. Cieślik Mariusz, Blogi i blagi, „Polityka” 2003, nr 23, s. 78-79.
  4. Ciślik-Florczyk Małgorzata, Blog jako nowa forma komunikowania politycznego, „Język Polski w Liceum” 2014/2015, nr 3, s. 25-34.
  5. Czubaj Mariusz, Filipiak Mirosław, Socha Piotr, O la bloga!, „Polityka” 2006, nr 20, s. 4.
  6. Jazurkiewicz Iwona, Blogowanie – celebracja banału czy ruch kulturotwórczy?, „Edukacja Humanistyczna (Szczecin)” 2008, nr 2, s. 105-110.
  7. Koperski Łukasz, Poradnicza blogosfera w procesie wychowania dziecka, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2015, nr 6, s. 11-17.
  8. Leśniewska-Gajewska Małgorzata, Blogowa autopromocja, „Doradca Zawodowy” 2014, nr 3, s. 10-12.
  9. Litaszewska Elwira, Polcyn-Matuszewska Sylwia, Rola specjalistycznych blogów w rozwoju zawodowym, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2015, nr 9, s. 50-53.
  10. Maryl Maciej, Niewiadomski Krzysztof, Blog = książka?: empiryczne badanie potocznej kategoryzacji blogów, „Przegląd Humanistyczny” 2013, nr 4, s. 83-90.
  11. Mazurek Robert, Piąta władza – blogerzy kontrolują polityków i dziennikarzy, „Wprost” 2007, nr 15, s. 38-40.
  12. Olcoń Marta, Blog jako dokument osobisty – specyfika dziennika prowadzonego w Internecie, „Kultura i Społeczeństwo” 2003, nr 2, s. 123-143.
  13. Popiel Barbara, Blog jako warsztat, narzędzie i przestrzeń przyszłego dziennikarza, „Edukacja Humanistyczna (Szczecin)” 2013, nr 2, s. 53-59.
  14. Solska Joanna, Zawód bloger, „Polityka” 2014, nr 34, s. 36-38.
  15. Trojnar Mariusz, Blog jako przestrzeń wymiany informacji. – Bibliogr., „Edukacja” 2010, nr 2, s. 104-111.

Słowa kluczowe:

Blog, komunikacja, fotoblog, videoblog

Prezentacja:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *