Ola Sierhej: Wykorzystanie AR na koncertach

Ola Sierhej

Wykorzystanie AR na koncertach

Abstrakt:

Augmented Reality (AR) to nowy rodzaj rzeczywistości będący połączeniem świata wygenerowanego komputerowo z tzw. rzeczywistością fizyczną (tzw. światem realnym). Najczęściej wykorzystuje się tu obraz z kamery, na który nakłada się generowaną w czasie rzeczywistym grafikę 3D. Czasami AR jest utożsamiana z rodzajem obrazowania holograficznego. Są to jednak dwie różne technologie. Według klasycznej już definicji Azuma AR można określić za pomocą trzech atrybutów: a) łączy ona świat fizyczny oraz wirtualny (VR), b) jest interaktywna w czasie rzeczywistym, c) umożliwia swobodę ruchów w 3D. W videoartykule autorka przedstawia zastosowanie technologii AR w praktyce artystycznej, a zwłaszcza podczas koncertów rockowych, jak np. koncert zespołu U2 w roku 2019.

Bibliografia:

  1. Steve Aukstakalnis, Practical Augmented Reality, Addison-Wesley, 2016.
  2.  AndrzejGrabowski, Wykorzystanie współczesnych technik rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej do szkolenia pracowników, „Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka”, 4, 2012, s. 18-21.
  3.  Augmented Reality: The Ultimate Guide for Beginners, NeuroSYS [dostęp 2020-06-22] (ang.).
  4. Paul Melay, Virtual & Augmented Reality, Routlege, 2020.
  5. Caludia M. Dieck, Timothy H. Jung, Sandra M, C. Loureiro, Augmented Reality and Virtual Reality, Springer, 2021.

Słowa kluczowe:

Technologie cyfrowe, hologram, rzeczywistość rozszerzona, koncerty rockowe

Key words:

Digital technologies, hologram, augmented reality, rock concerts

Prezentacja:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *